Frost is settling - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van annastoelinga - WaarBenJij.nu Frost is settling - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van annastoelinga - WaarBenJij.nu

Frost is settling

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Lieve allemaal,

Allereerst sorry, sorry, sorry! Waarvoor zal je misschien denken? Voor het niet schrijven van blogs, voor het niet genoeg bellen naar het thuisfront, voor jullie te weinig zien. Voor 2016 was mijn goede voornemen om wat meer verslagen te schrijven, zodat iedereen toch nog een beetje op de hoogte blijft van mijn avonturen hier aan de andere kant van het kanaal!

Na het eerste, en langste term (=trimester) afgerond te hebben, was het tijd voor een wel verdiende kerstvakantie. Tussendoor ben ik nog een keer snel op en neer gevlogen naar Amsterdam, om mijn co-schappenpakket op te halen in het AMC. Op 5 september 2016 begin ik met de 2,5 jaar durende stage in verschillende ziekenhuizen. Back to business: op 16 december hadden we de traditionele kerstviering in een van de mooiste kathedralen ter wereld (ja, ik ben wel een beetje partijdig hier!) In Bath Abbey, in het centrum van Bath werd het jaar afgesloten met een viering, om vervolgens iedereen uit te zwaaien op weg naar huis. Die avond was er voor al het personeel een kerst diner, waar wij de eerste 16 weken konden evalueren en mochten genieten van lekker eten en gezelligheid. De volgende ochtend ging om 6:30 de wekker, want ik zou om 7:00 weg rijden om voor 3,5 week thuis thuis kerstvakantie naar te vieren. De terugreis zal ik jullie besparen, ik zal het houden op, vrachtwagens kunnen beter rechtop blijven staan en niet omkantelen. Anyhow, anyway... De vakantie werd ingeluid met een weekend op de kerstmarkt in Dusseldorf, met Rory, Judith en Bob. We hebben daar ontzettend genoten, en zijn helemaal in de sfeer gekomen met gluhwein, braadworsten en heel veel (lelijke) kerstversiering. De Kerst was heerlijk, nieuw jaar ook, en het gaf mij, maar ook mijn vrienden en familie, tijd om even goed tot rust te komen, en van elkaars aanwezigheid te genieten.

Op 9 januari bracht mijn mooie blauwe Polootje mij weer richting Calais, om de overtocht weer aan te gaan. De daaropvolgende zondag kwamen alle boarders weer aan op school, vol frisheid en energie om het volgende trimester weer te beginnen. De uniformen konden weer uit de kast gehaald worden, de dikke mutsen en sjaals waren dit keer ook mee gekomen, want STEL JE VOOR DAT HET GAAT SNEEUWEN! Dat gebeurt hier heel zelden, door de zuidwestelijke ligging en de warme wind vanaf de Atlantische oceaan :P

Dit trimester is heel kort vergeleken met de rest van het jaar. Traditioneel moet dit term (genaamd Lent term) namelijk eindigen voor Pasen, en aangezien dat dit jaar al halverwege maart is, betekent dat dat er maar 9 weken zijn, waavan 1 week vakantie! Hoera!! Er staan alweer allerlei leuke activiteiten op het programma, zoals tripjes naar het 'science museum' in Bristol, de halve marathon van Bath, en nog veel meer!

Ook de sport is dit term weer anders. Waar de meisje de afgelopen weken hebben gehockeyd en de jongens rugbyde, is het nu hockey voor de jongens en netbal voor de meisjes anders. Voor de mensen die niet weten wat netbal is (Oma Stoelinga zal hier vast wel eens van gehoord hebben): Dit is een soort korfbal, alleen dan niet gemengd en een ander veld, met andere regels en andere posities. Duidelijk een Engelse sport, die door vrijwel alleen maar Engelsen (of ex-koloniën van Engeland) wordt gespeeld (dat lijkt me wel duidelijk). Het was toen ik hier naar school ging al niet mijn favoriete sport, ik was er alleen goed in omdat ik lang was (voor Engelse gebruiken anyway). Gelukkig kon ik een dealtje sluiten en mocht ik twee van de vier dagen hockey met de jongens doen (hoera!). Ik coach een team met Ed, een van de andere GTA’s en tot nu toe hebben we een verloren en een gelijk gespeeld.

Het koufront dat over ons heen ging gooide gelukkig geen roet in het eten voor de hockey zelf, maar het betekende wel dat we met 6 lagen en thermo ondergoed met -4 op het veld stonden! De thermo leggings werden uitgebreid vergeleken met de thermomaillots en ook de kleur werd uitvoerig getoond in de staffroom. De hoop op sneeuw is er nog steeds, alhoewel het volgende week gewoon weer 13 graden met een zonnetje is! Wie weet, wie weet ;-). Marije, die net haar laatste examens in Keele heeft afgerond kwam op haar definitieve/voorlopige terugreis nog gezellig een paar daagjes langs in Bath, waar we gezellig hebben gegeten bij de pizzeria, geshopt hebben bij de Hollister, koffie hebben gedronken bij CosyClub en gezellig hebben gekletst. Ze is ook nog even bij mij op school geweest, heeft de nodige contacten weer even aangewakkerd (er is een ander werkwoord hiervoor, maar ik kan er even niet opkomen!) en heeft gezien dat er eigenlijk nog steeds niet echt veel is veranderd.

Morgen komt ook Bente, een van mijn vriendinnetjes uit Schagen langs bij mij op school ☺. Ze werd twee weken geleden halsoverkop medegedeeld dat ze voor een semester naar de universiteit in Bristol zou gaan om daar een deel van haar illustratie opleiding te doen. Gelukkig kon ik wat van haar spulletjes meenemen met de auto, want verf wordt niet toegestaan in vliegtuigen. Dat komt ze allemaal ophalen, maar het allerbelangrijkste is natuurlijk om te zien hoe ik hier woon. Een woonruimte vinden in Bristol is nog al een uitdaging, dus mochten mensen toevallig nog contacten hebben daar in de buurt ??!! Haha.

Ja dat was eigenlijk wel weer een samenvatting van de eerste twee weken (en de paar weken daar voor). Zoals gezegd ga ik proberen om jullie wat meer op de hoogte te houden over alles wat er hier zoal gebeurt! Over 3 weken ben ik alweer even een weekje in Nederland, maar ik weet zeker dat er tot die tijd nog van alles gaat gebeuren hier op school. Ik voeg nog wat foto’s toe van mooie landschappen (waar ik elke dag mee wakker mag worden).

Nog als allerlaatste; sommigen van jullie zullen waarschijnlijk nog steeds geen idee hebben wat ik nou eigenlijk allemaal doe hier… Wij maken weekend een video van wat we hebben gedaan op ons zondag uitje; ga naar http://www.monktoncombeschool.com/news-events/blogs/tagged.html?tags=prep en klik op een van de laatste 5 blogs om de link naar de filmpjes te gaan en kijk hoe het er hier aan toe gaat!

Tot snel en veel liefs!

See you later alligator ☺

  • 22 Januari 2016 - 09:49

    Dorothé:

    Hi Anna,

    Leuk dat ik tegenwoordig zoveel bloggende nichten heb op waarbenjij nu en ook de Monktonblog. Ik weet dat bloggen altijd meer tijd kost dan je denkt en daarvan heb je natuurlijk meestal te weinig als je zo'n druk leven hebt. Ook altijd heel leuk om over je sportactiviteiten te lezen. Een HM in Bath is teveel zeker. Misschien hebben ze een kortere afstand? Misschien zien we elkaar nog ergens... groetjes, Dorothé

  • 31 Januari 2016 - 20:06

    Opa Marcel:

    Hallo Schoonheid,

    Het was weer fijn om van jou te horen, vanuit Good old England. Geniet er nog maar van. Alleen over de "terms" moest ik even bij de les blijven. Soms zit het daar wat vreemd in elkaar. Net zoals hun taal af en toe.
    Zij schrijven bijvoorbeeld "street", zij zeggen "striet", zij bedoelen "straat" en zij rijden ook nog eens aan de verkeerde kant van de weg!
    Ik heb ooit eens vijf jaar lang binnen een Britse organisatie gewerkt (in Mönchengladbach nota bene). Nou dat was wennen hoor. Gaven wij als nieuwkomers een house warming party, waar veel collega's op af kwamen en er heerste de hele avond een soort "ouwe jongens krentenbrood sfeer" alsof we elkaar al jaren kenden. De volgende dag op het werk kwam ik enkelen van hen tegen en ik begroette ze in het voobijgaan, maar ze liepen straal langs mij heen zonder iets terug te zeggen of mij ook maar aan te kijken. Het zal wel typisch Brits zijn en wellicht wordt dat ook in de taal ook duidelijk, want niet voor niets schrijft men I met een hoofdletter en you met een kleine letter, dacht ik toen.
    Maar verder viel het reuze mee.

    Lieve groet,

    Opa.

  • 31 Januari 2016 - 20:07

    Opa Marcel:

    Hallo Schoonheid,

    Het was weer fijn om van jou te horen, vanuit Good old England. Geniet er nog maar van. Alleen over de "terms" moest ik even bij de les blijven. Soms zit het daar wat vreemd in elkaar. Net zoals hun taal af en toe.
    Zij schrijven bijvoorbeeld "street", zij zeggen "striet", zij bedoelen "straat" en zij rijden ook nog eens aan de verkeerde kant van de weg!
    Ik heb ooit eens vijf jaar lang binnen een Britse organisatie gewerkt (in Mönchengladbach nota bene). Nou dat was wennen hoor. Gaven wij als nieuwkomers een house warming party, waar veel collega's op af kwamen en er heerste de hele avond een soort "ouwe jongens krentenbrood sfeer" alsof we elkaar al jaren kenden. De volgende dag op het werk kwam ik enkelen van hen tegen en ik begroette ze in het voobijgaan, maar ze liepen straal langs mij heen zonder iets terug te zeggen of mij ook maar aan te kijken. Het zal wel typisch Brits zijn en wellicht wordt dat ook in de taal ook duidelijk, want niet voor niets schrijft men I met een hoofdletter en you met een kleine letter, dacht ik toen.
    Maar verder viel het reuze mee.

    Lieve groet,

    Opa.

  • 31 Januari 2016 - 20:07

    Opa Marcel:

    Hallo Schoonheid,

    Het was weer fijn om van jou te horen, vanuit Good old England. Geniet er nog maar van. Alleen over de "terms" moest ik even bij de les blijven. Soms zit het daar wat vreemd in elkaar. Net zoals hun taal af en toe.
    Zij schrijven bijvoorbeeld "street", zij zeggen "striet", zij bedoelen "straat" en zij rijden ook nog eens aan de verkeerde kant van de weg!
    Ik heb ooit eens vijf jaar lang binnen een Britse organisatie gewerkt (in Mönchengladbach nota bene). Nou dat was wennen hoor. Gaven wij als nieuwkomers een house warming party, waar veel collega's op af kwamen en er heerste de hele avond een soort "ouwe jongens krentenbrood sfeer" alsof we elkaar al jaren kenden. De volgende dag op het werk kwam ik enkelen van hen tegen en ik begroette ze in het voobijgaan, maar ze liepen straal langs mij heen zonder iets terug te zeggen of mij ook maar aan te kijken. Het zal wel typisch Brits zijn en wellicht wordt dat ook in de taal ook duidelijk, want niet voor niets schrijft men I met een hoofdletter en you met een kleine letter, dacht ik toen.
    Maar verder viel het reuze mee.

    Lieve groet,

    Opa.

  • 01 Februari 2016 - 14:11

    Opa Souman:

    Nou nou, zo kan hij wel weer. Dit programma gaat heel selectief te werk. Als een reactie aardig of leuk wordt gevonden, moet dat kennelijk blijken door het meerdere malen te plaatsen. Ik ben zeer vereerd door al deze plaatsingen.

    Lieve groet,

    Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1379
Totaal aantal bezoekers 3380

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 10 Juli 2016

Back to Bath

Landen bezocht: