Over de helft tot de vakantie! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van annastoelinga - WaarBenJij.nu Over de helft tot de vakantie! - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van annastoelinga - WaarBenJij.nu

Over de helft tot de vakantie!

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Zo, weer een nieuwe update vanuit het (nu nog) zonovergoten Bath! Inmiddels zijn we aangekomen in de week voor hetbekende 'leave weekend', een weekend zonder kinderen en wat vrije tijd om even op adem te komen. Het zijn een aantal drukke weken geweest. Afgelopen weekend mocht ik de honeurs waarnemen om naar Bowood House te gaan met alle boarders. Dit is een enorm landhuis met onder andere een heel grote speeltuin, wandelpaden, bossen en noem maar op. We zijn de hele zondag weggeweest en de kids kwamen uitgeput en hongerig thuis. Hier stond een heerlijke Sunday Roast op ons te wachten. Nog een week! Ik had nog geen definitieve plannen gemaakt voor het aankomende weekend, maar omdat ik toch wel heel erg benieuwd was naar hoe Marije terecht was gekomen in Keele (de foto's zagen er goed uit!) en omdat het ook wel heel erg fijn is om af en toe ook nog eens Nederlandse mensen te zien (lees: Ik mis iedereen stiekem wel een hoop hoor!!!) heb ik een hotelletje geboekt in het idyllische Stoke-on-Trent, om daar even tot rust te komen en te chillen met Marie. Daar heb ik onwijs veel zin in, maar eerst nog een weekje doorbuffelen. Ook hier slaat de heimwee wel eens toe, op avonden dat je je toch een beetje eenzaam voelt. GELUKKIG staat mutti altijd klaar voor iedereen, en ondanks dat er een uur tijdsverschil is (het lijkt heel weinig, maar het verschil tussen 22:00 en 23:00 in een werkweek is toch aanzienlijk), staat ze altijd weer klaar voor een belletje/appje/facetimepje. Love you lots mam! Het gaat verder heel erg goed; de kids zijn dol op mij en de andere GTA's, we maken de gekste dingen mee, en je vervult echt een moeders rol, je leert elke dag een hoop! Woensdag moesten we met alle senioren hockeyteams naar Clifton College, een school die bekend staat om hun sterke hockeyteams. 3 van de 4 teams zijn dan ook met de grond gelijk gemaakt (waaronder mijn team). Ik mocht een team extra doen, waardoor ik langer moest blijven. Op zich helemaal geen probleem, zij het niet dat de spits tussen Bristol en Bath ongeveer net zo erg is als zwarte zaterdag, wat maakt dat je over een stuk van 25 km ongeveer anderhalf uur doet. Lekker eind van je dag... NOT. Woensdag avond was mijn vrije avond, even wat tijd voor mijzelf. Uiteindelijk loop je toch wel rond door het boarding house en word je toch wel aangesproken door de kids, maar je kan lekker zeggen dat je niet aan het werk bent, beturrrr! Omdat de school in een oud gebouw zit, zijn de leidingen niet altijd even betrouwbaar. Daarom hadden we gisteren lekkage in een van de meidenkamers en in een van de badkamers, in het elektriciteitscircuit. Een avond vol chaos dus, maar daar had ik dus lekker geen last van! Ik ben tegenwoordig aan het roeien op de machine, dus ik heb me suf getraind! Ook ben ik aan het kijken naar een racefiets, want de heuvels hier zijn toch wel heel aantrekkelijk om te gaan fietsen.. Dus mocht iemand nog tips hebben wat wel en wat niet aan te schaffen, of als je nog een oud krot in de schuur hebt staan, ik hoor het graag!

Anyway, genoeg voor nu, vanochtend ben ik vrij, dus ik kan even lekker 'chillen', dat is Netflix aan oordoppen in en gaan met die banaan! Ik hou jullie op de hoogte over de rest van mijn avonturen!

Liefs

  • 01 Oktober 2015 - 22:03

    Oma Anneke:

    Wat een leuk verslag weer over jouw belevenissen in Bath. Het is wel een leuke baan maar best wel druk. Fijn dat je een week-endje naar Marije gaat. Heel veel plezier samen! Het is fijn om jullie een beetje te volgen en we vinden het ook moedig om zo een jaar te werken. We leven mee en denken veel aan je. Veel liefs en dikke kus ook van Opa. Oma

  • 02 Oktober 2015 - 20:13

    Dorothé:

    Geniet van je welverdiende uitje. Wat betreft fietsen moet je gewoon daar een kennis in de buurt een vraag voor je laten stellen op hun Facebook of zo.... er is vast wel een fiets die je dan kun lenen of overnemen. Hier heb je ook veel dat soort gratis af te halen van lokale kringen dus in GB ook vast.

    Groetjes,

    Dorothé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 3397

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 10 Juli 2016

Back to Bath

Landen bezocht: